Monday, 6 December 2010

Pajama Day/Día de Pijama 12/16/10 Thursday/jueves

Our holiday party and pajama day will be December 16th-Thursday. The students can wear their pajamas all day.
Nuestra fiesta y día de pijama es el 16 de diciembre-jueves. Los estudiantes pueden traer sus pijama todo el día.

Reading Boxes/Cajas de Lectura

We are implementing the Daily 5 in our daily schedule. The Daily 5 are: Read to Self, Read to Others, Word Work, Writing and Listening to Read. We have been doing all of these all semester.
Estamos implementando 5 al Día. Los 5 al Día son: Leer Independientemente, Leer en Parejas, Trabajo de Palabras, Escritura y Escuchar Cuentos. Hemos estado haciendo todos estos esta temporada.

Workstations in Reading AND Math/Tarea de Centros en Lectura Y Matemáticas

We now have workstations in Math which are completed during our math time.
Ahora tenemos tarea de centros en matemáticas que hacemos durante nuestro horario de matemáticas.

Happy Hanukkah 2010



Thank you to Charlie's, Elan's and Joshua's mommies for our wonderful lesson about Hanukkah.
Gracias a las madres de Charlie, Elan y Joshua por nuestra maravillosa lección sobre Hanukkah.


Art a la Carte

Thank you to Mr. and Mrs. Anderson for our lesson on patterns in art.
Gracias al Sr. y Sra. Anderson por nuestra lección sobre los patrones en arte.

Friday, 5 November 2010

High Frequency Word Test/Exámen de Palabras de Uso Frecuente

November 8-19 High Frequency Word Test.
8 de noviembre al 19 de noviembre Exámen de Palabras de Uso Frecuente.

Students are to read the words only.
Los estudiantes solamente leen las palabras.

Workstations/Tarea de Centros 11/08/10

Mathematics: measuring a pumpkin with ruler. Matemáticas: midiendo una calabaza con una regla.
Writing: sequence. Escritura: sequencia.
Reading: scarecrow glyph. Lectura: glifo del espantapajáros.
Looking at Art: primitive masks. Mirando al Arte: mascáras primitivas.